KINDEREN EN INHEEMSE VOLKEN IN AFGELEGEN GEBIEDEN DUBBEL BEDREIGD

Stammen in Afrika worden steeds meer dubbel bedreigd. Zij wonen in bosgebieden die worden vernietigd, ze lijden aan malaria en hebben bovendien weinig of geen geld en kunnen daarom niet behandeld worden als ze ziek zijn. De belangrijkste doodsoorzaak onder kinderen en inheemse volkeren is malaria. Vooral kinderen onder de 5 jaar zijn kwetsbaar. De ziekte is te voorkomen en te behandelen, maar helaas sterven grote aantallen jonge kinderen die in stammen leven. Medicijnen en bescherming zijn in afgelegen gebieden niet of nauwelijks beschikbaar. Inheemse kinderen in de armste regio's van Afrika worden onevenredig getroffen. Drive Against Malaria werkt in Afrika om deze mensen en hun kinderen te beschermen en te genezen. Zo voorkomen we dat ze overlijden aan behandelbare ziekten en ondersteunen we behoeftige gezinnen met eerstelijnsgezondheidszorg.

MALARIABESTRIJDING

LEVENSREDDENDE MEDICATIE EN MUSKIETENNETTEN VOOR ALLE KINDEREN !

Malaria kan effectief bestreden worden ! In arme landen bestaan er veel minder goede gezondheidssystemen. Vooral de armste mensen hebben geen financiële middelen voor bescherming, behandeling en medicijnen.

Diagnose stellen

Elke bewoner in een malaria risico-gebied kan bij Drive Against Malaria op consult komen voor een kostenloze diagnose. Dit is een van de kernpunten in de strijd tegen malaria om de ziekte bij de bron aan te pakken. Bij een positieve diagnose kunnen we de patiënt direct genezen met effectieve medicatie. Diagnose is essentieel in endemische gebieden waar de malaria parasiet een levensbedreigende consequentie vormt voor de gezondheid.

DAM Malaria Test Units in elk dorp

In elk dorp binnen het risicogebied, zet Drive Against Malaria Test-Units op waar de bewoners terecht kunnen. Besmette slachtoffers - vooral kwetsbare kinderen waarbij malaria dodelijk is - moeten snel worden behandeld. Met de juiste medicatie genezen zij binnen enkele dagen. De behandeling met medicatie tegen malaria doodt alle malaria parasieten in het bloed. De modernste en meest effectieve behandeling is een combinatie van medicijnen, bekend als Artemisinin-based Combination Therapy (ACT's).

Muskietendodend bednet

Geïmpregneerde muskietennetten, met een effectieve werking van 4 tot 5 jaar, zijn cruciaal in de bestrijding tegen malaria. De mug die besmet bloed kan overbrengen van persoon tot persoon is de Anopheles muskiet. Deze muskiet is 's nachts actief. Het is daarom belangrijk voor de bevolking in malaria risico gebieden om zich 's nachts te beschermen. Een geïmpregneerd muskietennet - bij voorkeur met het WHOPES certificaat - geeft optimale bescherming. Dit muskietendodend bednet voorkomt dat een Anopheles muskiet - die besmet is met malaria - het menselijk lichaam kan bereiken.