MALARIA BEDREIGT KINDEREN EN INHEEMSE VOLKEN IN AFGELEGEN GEBIEDEN

De grootste doodsoorzaak bij kinderen en inheemse volken is malaria. Kinderen onder de 5 jaar zijn bijzonder kwetsbaar voor de infectieziekte malaria en vormt een grote bedreiging.  Ondanks dat malaria te voorkomen en te behandelen is, sterven nog steeds grote aantallen jonge kinderen. Geneesmiddelen en bescherming is nauwelijks tot helemaal niet beschikbaar in afgelegen gebieden. Kinderen in de armste regio's van Afrika worden onevenredig zwaar getroffen. Drive Against Malaria werkt in Afrika om inheemse volken en kinderen te beschermen en te genezen. Hiermee voorkomen we dat zij aan behandelbare ziekten overlijden en ondersteunen noodlijdende gezinnen met eerstelijnsgezondheidszorg.

MALARIABESTRIJDING

LEVENSREDDENDE MEDICATIE EN MUSKIETENNETTEN VOOR ALLE KINDEREN !

Malaria kan effectief bestreden worden ! In arme landen bestaan er veel minder goede gezondheidssystemen. Vooral de armste mensen hebben geen financiële middelen voor bescherming, behandeling en medicijnen.

Diagnose stellen

Elke bewoner in een malaria risico-gebied kan bij Drive Against Malaria op consult komen voor een kostenloze diagnose. Dit is een van de kernpunten in de strijd tegen malaria om de ziekte bij de bron aan te pakken. Bij een positieve diagnose kunnen we de patiënt direct genezen met effectieve medicatie. Diagnose is essentieel in endemische gebieden waar de malaria parasiet een levensbedreigende consequentie vormt voor de gezondheid.

DAM Malaria Test Units in elk dorp

In elk dorp binnen het risicogebied, zet Drive Against Malaria Test-Units op waar de bewoners terecht kunnen. Besmette slachtoffers - vooral kwetsbare kinderen waarbij malaria dodelijk is - moeten snel worden behandeld. Met de juiste medicatie genezen zij binnen enkele dagen. De behandeling met medicatie tegen malaria doodt alle malaria parasieten in het bloed. De modernste en meest effectieve behandeling is een combinatie van medicijnen, bekend als Artemisinin-based Combination Therapy (ACT's).

Muskietendodend bednet

Geïmpregneerde muskietennetten, met een effectieve werking van 4 tot 5 jaar, zijn cruciaal in de bestrijding tegen malaria. De mug die besmet bloed kan overbrengen van persoon tot persoon is de Anopheles muskiet. Deze muskiet is 's nachts actief. Het is daarom belangrijk voor de bevolking in malaria risico gebieden om zich 's nachts te beschermen. Een geïmpregneerd muskietennet - bij voorkeur met het WHOPES certificaat - geeft optimale bescherming. Dit muskietendodend bednet voorkomt dat een Anopheles muskiet - die besmet is met malaria - het menselijk lichaam kan bereiken.