NAMIBIË

Ongeveer 1.629.289 (64%) Namibiërs lopen het risico de dodelijke ziekte op te lopen in 7 endemische noordelijke regio’s. En voor nog eens duizenden op de vlucht geslagen Angolezen in de hoop dat zij in Namibië de levensreddende behandeling kunnen krijgen.  Mensen kunnen zich niet laten vaccineren tegen malaria. Daarom zijn voorzorgsmaatregelen nodig om het infectie risico te verminderen. Alleen met medicatie, muskietennetten en interventies kunnen we de ziekte beteugelen.

DE PROJECTEN

● GEÏSOLEERDE STAMMEN

Supported since: 2014
Regio: Kunene – Kaokoland – Damaraland – Ohangwena – Osghikoto
Missie:
We voorzien inheemse stammen OvaZemba-, Himba- en San stammen  van Malaria Medicatie / RDT Malariatests /  Muskietennetten geïmpregneerd voor 4 jaar / Educatie en Training

De Himba, San en de OvaZemba behoren tot ‘s werelds meest kwetsbare gemeenschappen. Zij bezitten nauwelijks geld, medicijnen en kunnen de noodzakelijke malariabehandeling niet betalen. DAM blijft strijden voor de bescherming van duizenden inheemse mensen die leven in extreem afgelegen gebieden. Omdat hun leven en leefgebied zwaar onder druk staan.
Project Geïsoleerde Stammen Bekijken

● DE AFGELEGEN HULPPOSTEN

Supported since: 2015
Hulpposten: Otjimuhaka- Omukazeze – Okangwati – Okuvare – Okawahema - Omafo - Opuwo
Missie: We voorzien de hulpposten van Malaria Medicatie / RDT Malariatests /  Muskietennetten geïmpregneerd voor 4 jaar / Ondersteunende Medicatie / PPE /  Medische Training

In de kleine gezondheidsposten waar ze meer dan 200 kinderen per week behandelen voor malaria is regelmatig een gevaarlijk tekort aan genees- middelen. In de meest afgelegen grensgebieden zorgen we voor medische basissteun. Ook voor de mensen die uit Angola komen is bescherming nodig."
Project Afgelegen Hulpposten bekijken